Persbericht NK Mountainbike 2017 Landgraaf

28 mei 2017

Alles draait om het NK Mountainbike 2017!

Twee Nederlandse Mountainbike Kampioenschappen in drie dagen; het NK Cross Country (XCO) op 15 & 16 juli en het NK Eliminator (XCE) op 14 juli. Plus erg veel vermaak rondom deze dubbele NK; Discovery Trail Day, speciale jeugdsportdag, MTB-beurs en foodtruckfestival. Veel te beleven dus van 9 juli tot en met 16 juli op en rond de Wilhelminaberg in Landgraaf.

Op zaterdag 9 juli start de voor iedereen gratis toegankelijke Discovery Trail Day met o.a. een toertocht over de vernieuwde Parkstad mtb-routes (top-10 route van NL), rijden op het officiële NK-parcours, opening pumptrack Park Strijthagen, testen van de nieuwste bikes en mtb-markt & -museum.

Woensdag 12 juli staat volledig in het teken van de jeugdsportdag. Leden van MTB Discovery begeleiden de jongeren over de MTB-routes en leren ze mountainbike tips & tricks.

Vrijdag 14 juli start om 18 uur de DT Swiss/Giant NK Eliminator 2017; een nieuw onderdeel binnen het mountainbike waarin vier rijders tegen elkaar strijden in een heat. Echter gaan hierbij de twee beste steeds door naar de volgende ronde en wordt er niet perse van een heuvel af gereden.

Zaterdag 15 & zondag 16 juli: DT Swiss/Giant NK Mountainbike XCO 2017; deelnemers (licentiehouders, funklasserijders en jeugd) zullen getrakteerd worden op een veelzijdig parcours en voor Nederland ongekende hoogteverschillen.

Zaterdag 15 & zondag 16 juli: Food & Bike Festival. Een levendig festival tijdens alle dagen van het NK Mountainbike 2017 met veel rollende keukens en een gevarieerde MTB-beurs (kleding, bikes, fietsonderhoud & sportvoeding)!

Meer info en aanmelden: www.whgh.nl of Facebook: @NKmountainbike2017

Noot voor de redactie:

Ondersteunende beelden zijn te downloaden via onze website http://wielerpromotie-hetgroenehart.nl/site/landgraaf-2/pers/

Voor vragen kunt u per mail altijd contact met ons opnemen, wij helpen graag.

Met vriendelijke groet,

Joris Gerardu, vrijwillig communicatie uitvoerder Stichting Wielerpromotie Het Groene Hart communicatie@whgh.nl

Alle hierboven genoemde wedstrijden en gerelateerde activiteiten worden georganiseerd door Stichting Wielerpromotie Het Groene Hart en Mountainbikeclub Discovery, met medewerking van gemeente Landgraaf, KNWU en Provincie Limburg.

Stichting Wielerpromotie Het Groene Hart, Pollux 75, Berkel en Rodenrijs www.whgh.nl